6 wskazówek, jak zachować zdrowe serce

Kategoria:

Opis

Utrzymanie zdrowego serca to forma profilaktyki chorób układu krążenia, która według Brazylijskiego Towarzystwa Kardiologicznego (SBC) odpowiada za 30% zgonów w całym kraju.Obchodzony w przyszły wtorek 29.09. Światowy Dzień Serca jest datą, która służy jako ostrzeżenie i świadomość wagi zachowania zdrowych nawyków dla prawidłowego funkcjonowania serca.

Według Davida José Tozetto, kardiologa w Pró-Saúde i pracującego w Hospital Regional do Sudeste do Pará (HRPT) w Maraba (PA), opieka kardiologiczna powinna zostać podwojona u kobiet powyżej 55 roku życia i mężczyzn powyżej 55 roku życia. z 45.„Ta opieka zasługuje na jeszcze większą uwagę u osób, które w rodzinie mają historię chorób układu krążenia. Najlepszą postawą jest zadbanie o zdrowie na długo przed osiągnięciem tego wieku, a następnie podjęcie niezbędnych środków, aby temu zapobiec” – mówi.

Aby pomóc w profilaktyce, specjalista wyodrębnił sześć wskazówek, jak zachować zdrowe nawyki dla serca. Sprawdzić:

Redukcja stresu: Stres powoduje szereg zmian w organizmie, przyczyniając się do pojawienia się różnych patologii, takich jak wzrost ciśnienia krwi, wynikający z wyrzutu adrenaliny. Prowadź zajęcia rekreacyjne, które mogą przynieść dobre samopoczucie i zmniejszyć napięcie;Unikaj papierosów i spożywania alkoholu: Alkohol uszkadza komórki serca, zwiększa ryzyko chorób sercowo-naczyniowych (zawał i niewydolność serca). Z drugiej strony palenie przyczynia się do zwężenia tętnic i podwyższenia ciśnienia krwi.

Zdrowe odżywianie: traktuj priorytetowo naturalną żywność, owoce, warzywa, chude mięso, zboża i zboża. Unikaj produktów przemysłowych, fast foodów i pokarmów bogatych w tłuszcz, które powodują zatkanie tętnic. Używaj soli z umiarem, ponieważ podnosi ciśnienie krwi;Kontroluj swoją wagę: Nadwaga przyczynia się do wielu chorób sercowo-naczyniowych, takich jak nadciśnienie i wysoki poziom cholesterolu. Miej dobrą dietę i wyjdź z siedzącego trybu życia.

Wykonuj ćwiczenia fizyczne: jest to sposób na zapobieganie i promowanie lepszej jakości życia w sercu. Wskazaniem są ćwiczenia aerobowe co najmniej trzy razy w tygodniu, takie jak bieganie, spacery, jazda na rowerze, pływanie i taniec. Ważne jest, aby skonsultować się z lekarzem w celu uzyskania dalszych wskazówek dotyczących prawidłowej aktywności.

Przeprowadź kontrolę lekarską: Przeprowadzaj coroczne badania kontrolne, częściej kontroluj ciśnienie krwi, zwłaszcza gdy w rodzinie występują choroby sercowo-naczyniowe. W przypadku osób z nadciśnieniem zaleca się przeprowadzanie kontroli co trzy miesiące lub zgodnie z zaleceniami kardiologa.

Serce to nie gra, sprawdź 4 zasady, aby było zdrowe. Biorąc pod uwagę, że w Ameryce Łacińskiej liczba chorób sercowo-naczyniowych stale rośnie, sytuacja ta powinna zachęcać do podejmowania większej liczby działań w zakresie zdrowia publicznego w celu złagodzenia ich skutków. Dzisiaj, w Dzień Serca, 29 września, mówimy wam, jak możemy walczyć z tą chorobą poprzez różne polityki publiczne i, oczywiście, nasze codzienne praktyki.

Czynniki ryzyka chorób sercowo-naczyniowych są dobrze znane, a działania mające na celu ich ograniczenie są proste:

1. zdrowo się odżywiaj

2. ćwicz aktywność fizyczną

3. nie pal i nie pij alkoholu w nadmiarze

4. w miarę starzenia się okresowo odwiedzaj lekarza

Dlaczego nie zawsze możemy stosować się do powyższych zaleceń?Zmiana zachowania w kierunku zdrowych nawyków jest trudna. Na indywidualne decyzje mają wpływ czynniki społeczne, środowiskowe i ekonomiczne. Ponadto nie zawsze istnieją środki na utrzymanie i otrzymywanie opieki medycznej lub nie zawsze jest ona dostępna, zwłaszcza na obszarach wiejskich. W wielu przypadkach istnieje raczej orientacja lecznicza niż zapobiegawcza.

Jaka jest sytuacja w Ameryce Łacińskiej?

W naszym regionie choroby układu krążenia są główną przyczyną zgonów. Każdego roku dochodzi do około 1 miliona zgonów i liczba ta wzrasta. Choroby tętnic i naczyń mózgowych są przyczyną 42,5% i 28,8% wszystkich zgonów z powodu chorób układu krążenia w regionie.

Instytut Miernictwa i Oceny Zdrowia umożliwia konstruowanie różnych scenariuszy obciążenia tą chorobą. Poniższy obraz przedstawia wszystkie zgony, w każdym wieku i obu płci, które miały miejsce w latach 1990–2013 w Ameryce Łacińskiej. Badania mówią nam, że zawał serca i zgony naczyniowo-mózgowe w latach 90. i 2013 r. są dwiema głównymi przyczynami i stanowiły 25%. Porównując te lata, zauważamy, że odsetek ten wzrasta. Sprawdź więcej na https://stylowymag.pl/czy-jedzenie-ma-wplyw-na-zdrowie-43516

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „6 wskazówek, jak zachować zdrowe serce”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.